måndag 30 november 2009

Pepp för grå dagar?

Idag är en sån där dag. Igen. En sån där som det känns som det varit lite för många av den senaste tiden.
En ur-grå dag. Mörk. Regntung. Trött.
Anti-peppdagar skulle vi kunna kalla dem.
Dagar då huvudet gått in i energisparläge och kroppen fortfarande befinner sig nerbäddad i sängen.
Hur vänder man en sådan dag? Och ska man det vända dem eller är det bättre att bara följa med?


Så här har jag hittills hanterat min anti-peppdag:
*Tagit sovmorgon
*Sovit ytterligare lite längre än planerat
*Skippade frukost mot en stunds lugn tedrickande och yogatidningsläsande på Rost innan lunchsällskapet dök upp
*Ägnat mig åt bloggande, framtidsdrömmande och tänkande istället för bokföring. (För hur rätt blir det egentligen i bokföringen, när huvudet är på tillfällig semester?)
*Sprayat mig med ekolyxiga Alqvimias Orange blossom Water, som för en sekund får mig att tro att jag vandrar i en dal full av apelsinblommor
*Lyssnat på fantastiska Björk


Och vet ni. Det känns faktiskt skönt. Trots det riktigt, riktigt gråa där ute. Hur hanterar ni era anti-peppdagar?




Ps. Denna vecka bloggar jag, Emma Haldorson. Förra veckan invigdes min ekologiska salong och shop Vilya på Storgatan 43. Där handlar allt om ekologisk hudvård, det kommer magmabloggen delvis göra denna vecka också. Välkomna till min bloggvecka! Ds.

1 kommentar:

  1. Jag kan tipsa om att göra en annorlunda morgonritual: ät frukosten i sängen istället, iförd morgonrock, och skippa nyheterna utan läs nåt inspirerande istället, eller kanske några sidor i en bok :)

    /Maria - peppen.wordpress.com

    SvaraRadera