söndag 6 september 2009

Mailflaggor och pladder

2009-09-06

Söndag kväll efter en aktiv dag. Jag har jobbat mig igenom maillistans alla åtgärdsflaggor. Ja, nästan alla. Till min förvåning fanns fler än jag på sina poster vid datorerna, för jag fick en hel del svar direkt.

Jag samlade mig också för att ringa ett par telefonsamtal till personer som pratar och pratar. Ni vet, såna där samtal man inte vet, när man ska ha tid att ringa. Personerna tar upp det ena ämnet efter det andra och varje gång man försöker avrunda, så är de redan igång med en lång utläggning i något gemensamt intresseområde. Nu är ett par långprat avklarade för en tid framåt.

Efter ett av dessa telefonsamtal kom jag på mig med att planera en resa i höst. De utflykter och resor jag inte gjort under sommaren pockar, liksom, på. Om jag riktigt tänker efter, behöver jag nog åka både till Rom och till Genève. Men de billigaste biljetterna går mest till platser jag inte behöver åka till just nu. Några kollegor har pratat om långhelger tillsammans, så kanske...

Nu samlar jag mig inför veckan. Jag har en kurs i Photolangage på fredag. Annars är det inget sjusärdeles; möten, program, planeringar med kollegor och kunder och i övrigt uppgifter att lösa allteftersom.

Det har varit trevligt att hålla kontakten med er under veckan. Visserligen blir det här sättet ensidigt ( i betydelsen från ett håll bara), men det är en intressant utmaning.

Tack för mig tills vi hörs och ses igen

Astrid







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar