tisdag 1 september 2009

Höstmånad

2009-09.01 Höstmånad.

Idag börjar hösten på riktigt. Men det ligger trots i luften. Naturen är ännu inte riktig färdig för höst. Solen har värmt, kvicksilvret har stigit och vi har suttit ute på caféer och terrasser. Härligt!

De allra flesta av oss är tillbaka till "gå" efter semesterresor, sommarlov och avkoppling av varierande slag. Stugsistan firades under helgen. Nu ska bär och svamp plockas och älgjakten ska förberedas.

Jag har haft en ledig dag med långpromenad och shoppingrunda i Skellefteå. Ja det blev fika på uteservering också. På kvällspromenaden gick jag in och hälsade på vänner. Till pratet serverades skratt, minnen, gemenskap och nyplockade krusbär.

I morgon, onsdag, finns jag inte vid datorn på hela dagen. Jag ska kicka igång ett arbetslag inför höstterminen. Sedan tar jag mig skyndsamt till Umeå för att möta Magmakvinnor där och prata om en resa till Kongo som förbereds för nästa höst.

Min sammanfattning av dagen:

En lågmäld höstdag
medan grönskan grånar

Skyar i väntan
väver snö och månljus

Vi hörs igen torsdag.

Astrid Ståhlberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar