fredag 4 september 2009

Fredag

2009-09-04

Jag hade många trådar att reda ut idag och just nu känns det som om alla trådändar dinglar orörda och allt är ogjort.

Tidigt i morse, medan sinnet var samlat, förberedde jag morgondagens uppdrag och det tog ett par timmar. Sedan har dagen gått. Ett besöksprogram skulle renskrivas och översättas till franska innan ett möte klockan elva. En afrikansk ledare för, och ägare av, en managementskola kommer på besök med sin fru till Stockholm. Jag är värd för dem under en vecka. En kvinnokollega ryckte in och arrangede så att de får se en mindre svensk stad under två dagar. Det är så mycket lättare att dela på ansvaret. Hur skulle vi göra utan varann, vi kvinnor?

Veckan är slut men inte veckans jobb. Leverans av bildpaket, fakturor och bekräftelsebrev får jag göra under helgen. Nu, efter fredagsmiddagen, sätter jag mig ner för ett kvällspass på kontoret. Det är engagerande att ha ett så givande arbete att nästan ingenting är roligare än att jobba. Det tycker jag faktiskt!

Jag talade i telefon med en kvinnlig kollega/väninna häromdagen. Hon har också egen verksamhet och klagade lite med orden: "Jag jobbar för mycket, så jag hinner inte ha tillräckligt roligt." Jag svarade: "Vi har kanske roligare när vi jobbar, än andra har, när de har roligt."

Ha en vilsam - och rolig- helg!

Astrid Ståhlberg






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar