torsdag 3 september 2009

Hemma igen efter en dryg veckas turné

2009-09-03

Nu är det redan torsdag och höstregnet faller över storstan. Det smattrar på plåttaket utanför kontorsrummets takfönster.

Onsdagen var fylld av möten med nya människor. Mer än 20 personer från en arbetsplats var samlade till utvecklingsdag. Människor är så fantastiska när de vågar sig utanför sina vardagsrutor. Ögon får ny lyster, röster får engagemang och ansikten slappnar av i insikt och glädje. Som fyrverkerier sprakar det till överallt ifrån.

På kvällen mötte jag magmakvinnor i Umeå. (Tänka sig att Leia Företagshotell ligger i gathörnet mitt emot den plats där jag pluggade språk och handelsämnen ett år.)En liten grupp hade samlats i Rådhusets Vardagsrum och vi pratade om utbyte med Afrika och om en resa till Republiken Kongo hösten 2010. Det finns en nyfikenhet och en längtan efter möten med andra som lever under andra livsvillkor än vi. Jag tycker om att vara med och bygga broar och göra möten möjliga.

På kvällen vid en ensam laxbrochette steg tacksamheten inom mig. Gud, vad gott det är att leva!

Den här dagen var resdag. Väl tillbaka i bostad/kontor finns det mycket att fixa. Balkongblommorna var törstiga och tvättmaskinen gick igång. Posthögen ligger fortfarande oöppnad. Det känns plötsligt som om mycket måste göras på kort tid.

Hoppas du kan hitta glädje och tacksamhet i din vardag.
Vi hörs igen i morgon

Astrid


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar