måndag 31 augusti 2009

Veckostart med bakåtblickar

God dag!

Astrid Ståhlberg heter jag som pratar med er på Magmabloggen den här veckan. Jag är en av många västerbottningar med bostadsadress i den kungliga huvudstaden. Den här veckan har jag rymt från storstan och befinner mig i Skellefteå för uppdrag och möten.

Jag är egenföretagare, verksam där människor söker utmaningar och förändringar.

Anställda tycker att vi egenföretagare kan ta ledigt precis när vi vill. Ibland kan vi det! Men för det mesta är det tvärtom. Vi jobbar jämt. Nu har jag ett par öppna dagar mellan uppdragen och då sitter jag vid datorn och skriver protokoll, fattar beslut, planerar och ringer samtal. Jag har också möten här i Skellefteå när jag ändå är här. Ingenting står någonsin still.

Vänner som kommer tillbaka efter semestern, frågar vad jag gjort under semestern. Jag har varit hemma i stan och jobbat intensivt. Jag har ägnat sommaren åt skrivarbete. Det känns ibland som att skriva i sanden, men bara ibland...

Förra veckan avslutades med två utbildningsdagar. Lördag var jag på underbart ettårskalas med sagoläsning, lek och bus. Lunchen igår, söndag, intog jag på Matmässan på Nordanå. Jag lyckades parera mellan regnskurarna.

På kvällen hade jag ett första arbetsmöte med Magmas Kongogrupp. Idéer i mängd föddes i gemensam lycka och vånda, precis som alltid där kvinnor möts. När vi träffas nästa gång om en månad får vi se vilka idéer som överlevt och vuxit sig starkare. Det ska bli jätteintressant att vara med i förberedelserna och få möta Kongo tillsammans om ett år.

Ha en skön kväll och vi hörs igen under veckan.

Astrid Ståhlberg
www.astridstahlberg.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar