tisdag 25 augusti 2009

En RIKTIGT bra dag

I dag har varit en bra dag:

Solen sken då jag vaknade.

Morgonmöte på Plaza för hyresgäster och prenumeranter på Leia Företag. Tänk att få vara med från början (även i blygsam skala) i ett sånt häftigt upplägg. Var det nån som trodde att kvinnor inte kunde?


Hade dagens enda lektion i stresshantering. Berättade en saga (om massage). Såg till min glädje att det var udda antal elever närvarande. Hurra! Det betydde att också jag fick en omgång rygg- och axelmassage av eleverna. Gick därifrån behagligt pömsig.

Gick hem. Gjorde i ordning och väntade på en klient. Såg i sista minuten att hon meddelat återbud på mobilen.

Här kom jag tillfälligt i kontakt med min överlevnadsnoja och tänkte att snart står jag på ruinens brant. Måste få in mer pengar!

Insåg sedan att detta gav mig extra bonustid. Lyssnade på Paul McKennas hypnosskiva ”I Can Make you Rich”. Efter 20 minuters dvala vaknade jag till och kände mig åtminstone rik. Satt ett tag i solen och gick sedan och plockade en handfull solvarma, doftande svarta vinbär som jag direkt stoppade i munnen. Sommarkoncentrat.

Jobbade några timmar.

Gjorde ett prova-på-besök hos barbershopkören Snowflake Singers. Vilket tryck! Vilken sångglädje! Och körledaren! Kan ni tänka er en dansande sång? Hon var en fröjd att skåda.

Cyklade hem. Nynnade längtansfullt på en av snöflingornas sånger,”It’s Raining Men”. Kom tyvärr hem alldels snustorr.

Såg en liten igelkott som kilade över vägen.

Ja, idag har varit en riktigt bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar