torsdag 23 april 2009

Karlars LJUD

Är det någon som läser den här bloggen? Ibland undrar man ju....

Åkte åter igen buss igår. Valde en plats vid en stor skräckinjagande karl som bredbent försökta få ha två säten för sig själv.

Jag log så glatt och pressade mig ned i sätet och bredde ut mig. Detta resulterade i något slags grymtande ljud hos personen ifråga som försökte göra sig mindre och lade huvudet mot fönster för att slumra in en stund.

Då uppstod några andra roliga ljud som lät som ett litet frustande och pipande ljud. Typ som om han kunde spela med utandningsluften i näsan. Efter det kom djupa ljudliga suckar med ett sånt där ljud när man fyller munnen med luft och liksom pustar ut mellan hårt ihopknipna läppar.

Alltså, jag började LE och jag kände att jag hade så förbaskat svårt att hålla mig för skratt men började små fnittra där jag satt.

Det kändes som en ordlös protest.

Jag har tänkt på detta, har aldrig hört kvinnor göra "ljud" som karlar gör. Helst om man är på gymet så hör man detta pustande, stånkande, ljudutblåsande, hårdandas LJUDLIGT. Jag är så fascinerad att dessa karlar på något sätt ser det som sin rättighet att göra olika ljud.

Till saken hör att när min säteskompis somnade en stund så lät det INGET ALLS ur honom!!!! Så jag uteslöt alla tankar om trångt i bröstet, katarr i andningsvägar etc.

Det blev så uppenbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar