tisdag 21 april 2009

Tisdagssnorig

Har tragglat text. Ska hålla ett mindre föredrag i dag. Ett mindre innebär ett cirka 45 minuters pass som jag valt att hålla utan bilder i powerpoint, utan stöd i form av annat än BARA MIG. Med kropps
språk och viftande armar skall jag förmedla en känsla och en budskap som ska fastna.

Ska bli intresseant och för att jag är rätt snorig och har ont i halsen. Varmt te är bot mot det mesta så jag får ta till det.

Det är rätt roligt det här med att föreläsa, om man nu bortser från att det är rätt stiltje på föreläsningsfronten. Har vart det i cirka 2 år för alla. Vi i Norr åker ned i Sverige och de i Söder åkr upp till Norr. Vi kan vinka åt varandra på flygplatsen.

Gro och Spira
Jag har som Madde här nedan satt frön. Varje år sätter jag frön för att se när de kommer upp, växer, gror och spirar. Måste tillägga att jag inte alls är så bra på det men jag försöker varje år. Ibland behöver jag inte köpa en sommarplanta men oftast så glömmer jag bort mina planter och de liksom tynar bort etc. Viljan finns i alla fall.

Jag satte 15 chilifrön och ALLA, ja ni läste rätt all frön kom upp. En sådan grobarhet är sällan något jag råkar på.




JENNY - du får inte ta bort din blogg med sex ord....ja missförstå mig rätt....inte sådana ord nu utan.... din 6-ords-blogg. Jag läser den då och då.
Tack för att du tog dig tid att skriva också.

ha en bra tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar