söndag 12 april 2009

Ohuslig eller?


Jag har köpt fröpåsar och jag skall så småningom också så. Jag kommer att så persilja och plocksallad, kan nog bli så att jag köper en squashplanta eller två också. Blommor brukar jag sätta i krukor utomhus på sommaren. Jag plockar bär - ja, vinbär å krusbär från buskarna om hörnet - och kokar saft och sylt. Jag tar reda på våra äpplen och kokar äppelmos - för att ge bort, då ingen här hemma är så förtjust i det.
Om man räknar sånt som husligt - då är jag nog det.

Jag har en hängmatta och en skön soffa, jag läser gärna och mycket. Jag ser dokumnetärer och filmer, jag löser korsord, jag broderar, jag läser bloggar och samlar information stort och smått på internet, jag sitter och tänker, jag målar, dricker kaffe, fotograferar - jag fotograferar mycket. Det finns mängder av saker jag gör innan jag tar fram dammtrasan eller får för mig att torka fönster, det finns ju så mycket annat som är roligare, hela tiden.
Om man räknar sånt som ohusligt - då är jag nog det.

Hur är du?
Ha det så gott allihop, tack för den här veckan
/Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar