tisdag 19 maj 2009

En vanlig dag

Jag skall börja med att berätta att jag hör hemma i Skellefteå, det glömde jag i förra inlägget.

Måndagkvällar är Spirakväll. Det vill säga, då samlas medlemmarna i Spira konstgrupp i den gemensamma ateljén.

Så här ser min ateljéplats ut när den är ganska nystädad.


Jag hittade en fin grön flaska som jag slog sönder i bitar och smälte i silverugnen. Glaset var svårsmält, men det blev i alla fall ett smycke som duger. Den gröna färgen är otroligt fin.




Sen var jag tvungen prova några små bitar av glaset jag köpte på Norrkeramik, som tyvärr lägger ner sin verksamhet. Det glaset ligger i ugnen på avsvalning just nu.



I övrigt så går dagen ut på att städa. Inte det roligaste, men tyvärr nödvändigt. Speciellt som vi har lagt marksten på uteplatsen i helgen, och delar av stenmjölet ligger inne på golvet tillsammans med dammråttorna.

På grund av min nackskada, städar jag litegrann i taget. Problemet med att dela upp städningen i etapper är att man aldrig blir riktigt klar. Men det är bara att gilla läget, just nu är det så jag måste göra för att jag inte skall bli allt för dålig.



Mellan varven kan man ju alltid pigga upp sig med att titta på första violen i blombänken.

/ Christina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar