onsdag 13 maj 2009

Kreativitet

Hej igen! 2009-05-13

Nu har jag anlänt till Skellefteå och blir kvar här resten av veckan.

Det känns stimulerande att träffa deltagarna i Punkt.nu igen för tredje arbetstillfället. GESTALTNING är tema för de här två dagarna. Vi har avverkat kursdagarna BILD och KREATIVITET.

Vid ankomsten till stan gick jag ett varv för att leta kycklingnät för vårt skapande, men lyckades inte få tag i det i centrum. Det är bra ibland att allt inte går som planerat. Nu ställs jag själv inför en ny situation och behöver hitta på något annat. När allt inte går som jag vill måste jag tänka till. Jag tvingas ut i nya tankebanor och hittar andra lösningar. Det är en ständig kreativitetsträning som livet och vardagen erbjuder. I stället för att irriteras vid motgång, kan jag välja att se det som en chans att utvecklas. (erkänner att det inte är så lätt)

Punkt.nu är en utbildning till kreativitetspedagog.

Jag berättar mer.
Och välkommen till Frukostmötet fredag. Då är temat EN RESA TILL KONGO. Bara den rubriken skapar nya tankebanor, eller hur?

Astrid Ståhlberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar