söndag 3 maj 2009

Våren är här!

Vilken otroligt härligt helg med sol och värme. Jag minns inte senaste det var en valborgsmässohelg med sol, men det var på tiden. Jag har haft en lugn helg med lite vårstädning, d v s fönsterputs, sägonsbyte i garderoben, men jag har även haft tid för att sitta och sola på balkongen samt tre middagar i rad har vi kunnat avnjuta ute i det fria. Min mamma har varit på besök igår till i dag och har nyss tagit bilen och åkt hem. Nu känns det som det är dags att börja tänka på veckans agenda.

På onsdag är det städkväll här i bostadsområdet och jag är med i festkommittén varför jag måste sammakalla min grupp inför grillning av korv med efterföljande kaffe. Jag är även med i valberedningen och vi har aktivt jobbat för att alla ska vara delaktiga och att vi ska känna en samhörighet. Förra årets städdag tillbringade vi på Rhodos så detta blir vår första här på Mariestrand.

På tisdag ska jag träffa Tatiana från Petrozavodsk och prata Noliamässa samt ett projekt med inriktning på kooperativt ägande inom förskola, äldreboende m m. Vi har kännt varandra i 8 år genom olika projekt mellan Västerobotten och Ryska Karlen. Petrozavodsk är en vänort till Umeå, men det vet antagligen de flesta här omkring. Resten av veckan bjuder säkert på många härliga upplevelser genom mitt jobb!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar