tisdag 12 maj 2009

Reflexioner från min kontorshörna.

        2009-05-12

Solen gassar från en klarblå himmel denna kalla morgon; bara några plusgrader.Jag är tidigt uppe och planerar mina spretiga arbetsuppgifter idag och dagarna framöver.

Nu har jag plockat fram lite lera och lite annat ”byggmaterial” som förberedelse för ett samtal med ett barn. Mamman ringde precis och berättade att trafiken var så besvärlig att de antagligen kommer sent.

Igår träffade jag en afrikansk ambassadör och funderade över affärsutbyte som breddande aktiviteter för samarbete med Afrika, nu när biståndet dalar.Jag tror mer på affärsutbytet än allmosor. Gör man affärer kommer parternas behov och styrkor att tas i bruk på ett mera likvärdigt sätt. Ikväll har vi ett arbetsmöte i en förening, där frågor av det slaget kommer upp. Jag gillar att ligga steget före och hade förberett med lite prat med andra kunniga personer.

Dagen blev inte som jag hade tänkt, vilket ofta är bra. Ibland känns det som om jag lever mitt i ett vinddrag. Ganska uppfriskande.

Vi hörs igen

Astrid Ståhlberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar