torsdag 7 maj 2009

Maia i Umeå



Det kanske syns lite dåligt, men på bilden sitter Maia Hirasawa bakom flygeln och tillsammans med sin cellist. Det var en magisk och intensiv konsert på Umeå Folkets Hus igår kväll! Jag tyckte att den var extra rolig att se eftersom jag tagit mig tid att lyssna in mig på hennes skivor. Hon har verkligen en magiskt raspig röst!

Samma procedur försöker jag köra inför symfonikonserter på Norrlandsoperan. Lyssna in mig på musiken i förväg, alltså. Jag tycker att man får ut så mycket mer av konserterna då. Särskilt när det handlar om klassisk musik, som ibland kan vara svår att få grepp om. I juni är det avskedskonsert med Andrea Quinn som snart ska lämna sin plats som musikchef och chefdirigent på Norrlandsoperan. Missa inte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar