måndag 4 maj 2009

Ny kvinna vid tangentbordet



God morgon!

Klockan är kvart över sju på morgonen och jag tänkte knappa in några rader på Magmas blogg innan jag flyger söderut till Stockholm och Västerås. Jag heter Malin Lindberg och är anställd vid Luleå tekniska universitet för att skriva en doktorsavhandling om kvinnors företagande och innovation. Den ska vara klar om ett år, så nu handlar det allt mer om att skriva de olika kapitel som ska vara med. Det är en seg process som sniglar sig fram, men jag försöker ha tålamod.

Som komplement till skrivandet har jag regelbundet handledning med två äldre forskare, som kommer med synpunkter och föreslår hur jag ska arbeta vidare. Det är en sådan som jag ska åka till idag. Först flyg till Bromma och sedan tåg till Västerås, där Mälardalens högskola ligger. SMHI utlovar sommarvärme i de trakterna, så jag antar att jag kommer att få se både ett och annat träd som börjat få gröna blad. Om du är nyfiken på min forskning, läs mer här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar