tisdag 5 maj 2009

I Västerås

Träden grönskar i Västerås! Björkarna har inte ens musöron, utan fullt utvecklade löv.

Handledningen igår tog hela eftermiddagen i anspråk. Efter 3,5 timme var vi rätt möra allihopa, både jag och de två handledarna. Deras främsta tips till min avhandling var att jag skulle renodla de olika teoretiska strömningarna jag använder för att analysera mitt material, samt att jag måste fördjupa mina analytiska slutsater. Mycket att jobba med, så det gäller att ha is i magen.

Idag väntar filminspelning där jag ska intervjuas i rollen som forskare, helst i ett rum fyllt med böcker. Har aldrig varit med om denna form att sprida forskningsresultat förut, så det ska bli spännande att se hur det går till.

Därefter bär det av hem till Umeå igen med tåg och flyg från Bromma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar