onsdag 25 februari 2009

Försenade nyårshälsningar från Köpenhamn

Att få försenade nyårshälsningar i paketform från Köpenhamn är inte illa.
En god väninna till mig har blivit väldigt intresserad av att gå på loppis. I Köpenhamn där hon bor finns det gott om utomhusloppisar där man kan strosa runt på lördagar och fynda. Min väninna har ett gott öga för glas, mest finsk design. Nu har hon börjat samla till oss en härligt sirlig dansk glasserie som heter Harlekin.
Idag kom det ett paket med fem nya exemplar av dessa sköra fina danska glasen. Denna gång en typs sherryglas. Hon har tänkt på oss när hon har gått omkring på sin loppistur, sedan planerat skicka dem vid nyår och nu kommit till att få iväg dom i ett postpaket med ett kort där hon skickar försenade nyårhälsningar.Visst är det härligt med sådan omtanke, man blir alldels till sig. Jag skall aldrig mera bli stressad om jag inte får iväg mina hälsningar just precis i tid. Huvudsaken är att det kommer fram. I vår skall vi nog åka till Köpenhamn en helg tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar