måndag 9 februari 2009

Tekniska missöden, personlighetsdrag och dans

Bloggen kommer alltså att skrivas från Skellefteå denna vecka och igår skulle jag vara lite flitig och göra vissa tekniska förberedelser. Jag tänkte uppdatera infon om vem som bloggar på Magmas sida och lägga in en bild på mig. Tyckte att det var lika bra att få det gjort redan på söndagkväll då jag ändå hade lite tid att pyssla med det. Att hitta en bild man är nöjd med och vill lägga ut på webben kan ju ta sin tid.

Nåja, jag hittade en bild jag godkände (har oftast rätt höga nästintill orimliga krav då det gäller bilder på mig själv) och uppdaterade texten. Och där någonstans blev det fel. Min dator blev mitt i allt väldigt seg. Medan den jobbade på med sitt tänkte jag att jag skulle vara effektiv och ta bort bilden på förra veckans bloggare. Jag markerade bilden och tryckte på delete men inget hände. Jag trycket en gång till men det hände fortfarande ingeting. Då noterade jag en knapp nedanför rutan där det stod ”Ta bort” och min hjärna gjorde en totalt felaktig koppling. Den tyckte att det var den knappen jag skulle trycka på för att få bort bilden. Jag tryckte och så kom det den där ruta med någon text i stil med ”Är du verkligen säker på att du vill ta bort detta?”. Där borde jag ha reagerat och insett vad jag höll på med, men det blev troligen kortslutning i hjärnan igen och jag tryckte gladeligen på ”ja” i tron att jag tog bort bilden. Och visst det gjorde jag det! Det var bara det att jag också tog bort alla annan information i den kolumnen. Så bara genom ett enkelt tangenttryck hade jag orsakat en helt tom kolumn på Magmas första sida.

Först tänkte jag att det bara var fel i fönstren på min dator, så där som det kan bli ibland då man håller på med att uppdatera sidor och har flera nästintill identiska fönster öppna. Jag insåg däremot rätt snabbt att det nog inte var så den här gången utan att jag faktiskt raderat informationen. Fick lite panik men framförallt kände jag mig skamsen, jag menar hur klantig får man vara? Dessutom är det jag som är den som har ansvaret för uppdatering av Magma Skellefteås sida. Och att jag klantar till det med vår sida är ju en sak då är det ju också jag som får göra jobbet och rätta till det. Nu var det någon annans information jag raderat.

Nåja, det var inte så mycket annat att göra än att skicka ett mail åt Malin och hoppas att hon skulle ha lite tid över idag att ordna upp min fadäs. Vilket hon hade och hon tröstade mig med att jag inte var den första som lyckats med att trycka på knappen vi aldrig ska trycka på, nämlingen "Ta bort".

Det var inte riktigt den här entrén jag hade tänkt göra som bloggare. Fast nu när jag tänker på det och har fått sova på saken så kanske det faktiskt var lite typiskt mig. Ibland har jag en tendens att göra saker först och tänka efteråt och speciellt när det gäller praktiska saker. Som när jag köpte köksstolarna från IKEA förra våren och skulle skruva ihop dem. Jag var ivrig med att få ihop dem och satte genast igång med arbetet och följde ritningen, trodde jag. Tyckte den första blev lite ostabil men tänkte att det kanske bara var något konstruktionsfel. När jag skruvade ihop den andra såg jag ritningen med lite andra ögon. Då insåg jag att jag på den första stolen vänt två delar fel väg så att den där lilla nästan omärkbara slipningen på kanten kommit fel. Och det var ju därför stolen blivit ostabil. Så det var bara att skruva upp skruvarna igen vända på delarna och skruva ihop den på nytt och visst stolen blev betydligt stabilare. Ja, jag blir väl helt enkelt lite för ivrig då det ska byggas och fixas saker och uppdatering av webbsidor är ju också ett byggande.

Jag heter alltså Sophie Nyblom och är engagerad i Magma Skellefteå som är en sektion av Magma Västerbotten. Jag har också fått förtroendet att vara ordförande i vår styrelse. Vi är några drivande kvinnor som under hösten tyckte att Magma också behövs här i stan. Just håller vi på att planera vårens aktiviter och hoppas att dessa på sikt ska resulterar i aktiva undergrupper här hos oss.

När jag inte engagerar mig i Magma eller är på jobbet så är det dansen som upptar mycket av min min fritid. Och jag kan redan nu avslöja att denna vecka kommer det att skrivas en del om dans i bloggen det är nämligen nedräkning till Öviksmaran på fredag. Så nu ska jag avsluta för idag och börja fundera på packningen till helgen, vilka kjolar ska jag ha och behöver jag köpa nya leggings eller är det är något som behöver tvättas tills dess.

Hälsningar från ett översnöat Skellefteå där stan kanske främst har nedräkning till den andra deltävlingen i Melodifestivalen som hålls här i helgen. Medan vi dansentusiasater har nedräkning tills vi får sätta oss i bilen och köra ner till Övik för att foxa, bugga och gnussa såväl fredag som lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar