torsdag 12 februari 2009

Jag vill byta snö och kyla mot sol och värme...

Imorse övervägde jag nästan att dra av mig täckbyxorna och byta om till min mysiga pyjamas och krypa ner i sängen igen när jag såg vilken temperatur det var. Visaren befann sig under -20 sträcket!!!

Tänk vad skönt det skulle ha varit att ligga och läsa en bok i några timmar nerbäddad i sängen och inte alls behöva gå ut och frysa. Naturligtvis gjorde jag inte det utan jag tog en extra tröja och plockade fram skinnhandskarna så att sannolikheten att jag skulle ha någon känsel i fingrarna när jag kom till jobbet ökade.

Jag är ingen vintermänniska. Jag gillar alla årstider och men vintern kommer på fjärdeplats om jag ska rangordna dem. Och speciellt tiden januari – mars tycker jag känns onödigt lång och tung. I år gjorde jag däremot något som definitivt kommer att göra flera gånger. Jag åkte utomlands två veckor i januari. Och inte vart som helst utan på en 12-dagars kryssning i Karibien. En resa som var precis den semester jag behövde nu med värme, sol och tid för att varva ner och vila upp sig. De sista dagarna på båten började jag däremot bli lite rastlös men det är kanske ett sunt tecken? Att man efter ett tag tröttnar på lättjan.

Så även om kylan och all snö gör mig mer eller mindre bister vissa dagar så kan jag i år sätta mig vid datorn, söka fram fotona från resan och drömma mig tillbaka.

Här är ett litet urval:


Första hamnsstoppet. San Juan
Puerto Rico 14 januari 2008


Vår frukostvy en av mornarna, Charlotte Amalie
St Thomas 15 januari


En av många underbart vackra vyer.
St Thomas


Megans Bay, St Thomas


Barbados 18 januari


Skulle kunna tänka mig att ligga under palmerna
på Barbados också...


Min moster som älskor vågor skulle ha gillat
den här stranden.


Ja, det var varmt i vattenet!
Och nu är det ca 19 timmar kvar tills dansen börjar...

1 kommentar:

  1. Åh, SÅÅ najs det såg ut på fotona. Håller med om att vintermånaderna är lite väl långa och mörka. Vaknade imorse och insåg att det nu är ljust när jag åker till jobbet. Har inte tänkt på det förrän idag. Måste ha hänt den senaste veckan. Me like.

    SvaraRadera