fredag 13 februari 2009

Frukostmöte med Magma och start mot Övik

Imorse hade vi frukostmöte med Magma och vi var ca 10 stycken som träffades på Pinax. Jag kunde tyvärr inte vara med hela mötet eftersom vi hade personalmöte på jobbet som jag också ville vara med på och så som det ofta är krockar roliga saker i kalendern ibland.
På Pinax hade de dukat fram gott bröd och smörgås pålägg och till den ynka summan av 40 kr får man komponera sin egen frukostmacka. Och när jag lämnade mötet var diskussionen i full gång kring kvinnors möjligheter kring företagande och i samhället i allmänhet. Måste kolla upp med de andra vad som hände efter att jag hade gått.

Nu är väskan packad hemma och snart startar vi söderut. På jobbet var de inte så förtjust över Övik idag, det var visst någon hockeymatch som inte gått så bra. Hockeyn är närmast helig här i stan och engagerar massa människor, själv är jag inte desto mer intresserad. Det är väl när det är OS och VM som det finska lejonet i mig vaknar till liv, speciellt om det är Finland-Sverige matcher. Jag behöver inte heller läsa Norran för att veta hur det går för AIK det märks på stämningen på morgonfika om de vunnit eller förlorat. Och igår förlorade de…

Osäkert hur det blir med blogginlägget imorgon men vi får se om jag kommer över en dator i något skede.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar