tisdag 27 januari 2009

Diverse tankar

Såg på TV i år att man inte får sämre minne när man blir äldre utan att det tar bara längre tid att komma på saker och ting. Det var ett reportage från Betula projektet, som jag för övrigt också är med i.

Tittade också på ett program lite senare på kvällen, som handlade om stormen i södra Sverige. Tänker att människan är sårbar när naturens makter slår till, men tur var att stormen inte nådde upp till Norrland.

Satte mig senare ner och skrev på en projektansökan till Nutek. Funderar återigen på om allt projektskrivande är produktivt och kreaktivt. Personligen känner jag att projektskrivning, rapportering, revisitioner förtar själva inspirationen till att driva projektet. Men, samtidigt är EU-pengarna en otrolig källa för finansiering till olika aktiviteter. Vi borde bli bättre på att ta hem dem till Sverige men jag tror att vi har ett inneboende motstånd till projekt och speciellt EU-projekt. Känner att jag löser inte denna problematik i dag, utan fortsätter på min projektansökan ......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar