tisdag 6 januari 2009

Reklam & Framsteg

Jag tycker inte Pernilla Whalgren känns trovärdig när hon liksom i ena reklaminslaget försöker med värsta skådespelar/förföringsrösten få oss att tro att hon byter hårfärg stup i kvarten och vill dela den upplysningen med sin mamma i telefonen!!!!!!????

I det andra reklaminslaget några minuter senare slår hon hårt i trumman för att försöka få oss att tro att HON av alla, låter alla sina barn få lära sig sånt som de ska lära sig i skolan via några DATASPEL!!!!???? Vad ska nu lärarna på skolan göra - jobba för mindre mobbning och trakasserier. Ungarna lär sig ju allt via ett spel. HUR TROVÄRDIGT ÄR DET? Eller är jag blåögd som INTE tror att hon låter ungarna häcka framför datorn och spela spel medans hon låter färgen sitta i sitt hår för att ändra sin outlook.....vavavavavava.........nänänänä....mig lurar hon inte..*hmpf*

Framsteg
Alla mänsklighetens framsteg har gjorts av människor som vägrade att tänka, känna och handla som alla andra.

Alla framsteg orsakas av oförnuftiga människor, människor som följer sitt hjärta och samvete istället för den stora massans påbud. All framsteg börjar hos risktagaren och män och kvinnor är villiga att uppsöka de platser som skrämmer dem.


All mänsklig utveckling - från upptäckten av elden till konstruktionen av persondatorn - har orsakats av människor som var modiga nog att inte lyssna på den stora massan utan göra vad de ansåg var rätt, även om det väckte både osäkerhet och rädsla hos dem.

Att ta risker är att framkalla rädsla. Men att ta risker är att verkligen vara levande. Jag känner starkt att jag är mest levande när jag tar risker, när jag är djärva och vågar utforska de okända områdena i mitt liv. När jag ber någon om något som jag aldrig tidigare har bett om och hjärtat börjar slå fortare, när jag vill säga något till någon men blotta tanken ger mig fjärilar i magen; det är då jag är verkligen är levande. När jag gör något som jag aldrig gjort förut men faktiskt genomför det för att jag innerst inne vet att det kommer att göra mitt liv rikare och bättre - då är jag verkligen levande.

Tack för kommentarer
Tack snälla för kommentarerna, att ni taget er tid att skriva några ord på mitt inlägg.

Sivan - det har tagit en massa år att komma på det där. I min ungdom så råkade jag rätt ofta bildligt talat i "verbalt slagsmål" eftersom jag inte övergav min åsikt, verkade fast i besluten och var svår att övertala att "byta" åsikt. Jag fick veta att jag var nonchalant och inte lyssnade - vilket säkert hade en viss sanning. Men jag minns att jag blev förvånad för jag tyckte att jag respekterade den andre genom att godta hans/hennes argument utan att överge min. Inte att jag avfärdade andras åsikter. Balansgången är väldigt svår.

Malin L - Yes, det var tider det. Jag var nog runt 18 år när orkan startade. Jag minns inte riktigt vem som satt i Orkan mer än att Sara på Pantbanken var ordförande ett tag. Så henne kan ni också intrevjua.

Den 8 mars (förhandsinformation) kommer Maud Olofsson att prata här i Robertsfors så om någon känner för det kan ni komma hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar