onsdag 14 januari 2009

Så ni cyklar

Det är ju så roligt detta med alla cyklar som rullar runt i Umeå. Staden är känd för att vara en "cykelstad" men jag har glömt bort hur mycket som man verkligen cyklar här. Även i Stockholm ser man ju givetvis cyklister men här är det helt oändligt många.
Varje dag när jag kommer gående från bilen till jobbet (ja, en annan har inte kommit in i detta med två hjul än) så ser man cyklister överallt. Framför, bakom, kors och tvärs, höger, vänster och i snabb fart. Det är så roligt - jag börjar nästa skratta lite inombords när jag ser alla dessa som cyklar för ni är verkligen MÅNGA. Inte nog med att ni cyklar - ni gör det snabbt och med stor vana. Vissa kommer med styret fullt av matkassar men parerar snövallarna med stor finess.
Jag är imponerad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar