onsdag 14 januari 2009

Talesätt/Ordspråk

Jag är inte alls bra på att skriva korrekt svenska och blandar ihop olika ord/begrepp ibland. Dock skulle jag vilja dela med mig av ett talesätt/ordspråk som jag faktiskt hörde på tv serien "Andra avenyn". Jag har själv berättat om det för flera klienter och många har tagit det med sig.

"Att oroa sig för nått som kanske inträffar är som att betala ränta för ett banklån som man kanske kommer att ta i framtiden"

(med reservartion för vissa ev. avvikelser i ordföljden)

God Morgon!

2 kommentarer:

  1. Lustigt att detta ordspråk dykt upp två gånger i Magmas blogg nu! Sofia hade i sitt bloggande med följande variant: "Oron är räntan på bekymmer du tar ut i förtid, den själ kraft som du behöver till annat".

    SvaraRadera
  2. Aha...se där! Just det inlägget har jag helt missat. Men det tål nog att tas upp igen. Det får en att tänka till lite.

    SvaraRadera