onsdag 28 januari 2009

Födelsedagsmiddag på Pub

I går bjöd jag ut min vännina på födelsedagsmiddag. Först gick vi i några affärer och shoppade lite och sedan hamnade vi på Bishop Arms. Rätt mycket folk men inte fullsatt så vi fick ett bra bord. Passade på att testa en ölsort som jag tror jag inte har druckit tidigare. Vi åt club sandwich med aioli och en krämig coleslaw vilket gjorde att jag vaknade i natt med ont i magen. Jag drack endast en öl så det kan inte ha varit den utan antagligen för fet mat. Men, trevligt hade vi i alla fall och lite får man tåla dagen efter.

När vi flyttade till Mariestrand från Sävar skulle det bli så enkelt att träffa vänner och stanna kvar på stan efter jobbet och träffas på en pub. Visst, de gånger vi gör det är det smidigt men det blir inte så många gånger som man trodde det skulle bli. Veckorna är fyllda med jobb och träning och när fredagen kommer är man ganska så trött. Men, nu kommer flera helger som vi kan nyttja närheten till staden innan det hägrar att tillbringa helgerna i stugan.

För den tid som vi nu har framför oss är den härligaste tiden på året. När vårsolen börjar titta fram och man kan börja längta till sommare. Att längta till något är faktiskt härligt .......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar