fredag 16 januari 2009

Man känner sig lättare om man rensar

Nu när vi flyttat från ett hus till lägenhet har man rensat en hel del. Då platsen blivit mindre har man fått omvärdera alla sakers värde och en hel del har åkt på nya äventyr alt direkt ner i soppåsen. Visst är det skönt! Jag känner mig så mycket lättare när jag städat och rensat där jag bor. Man hittar saker som man glömt bort men nu vill ha framme. Andra saker känns fortfarande helt värdelösa och därmed åker de med enkelbiljett till soppåsen alt. loppis. Det är sådan skön känsla. Hoppas jag fortsätter att rensa omkring mig så denna "lätta" känsla får infinna sig oftare.

Nu måste jag även passa på att rekommendera boken: "Rensa i röran med feng shui: det enkla sättet att skapa ordning och harmoni i ditt hem". Det är en bok som ger en många nya tankar på detta med saker och dess röra. Man behöver inte läsa/använda sig av hela boken för att nå resultat. Ett litet tips för den som är sugen på att skapa en förändring i sitt hem!


Trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar