måndag 12 januari 2009

Så är det tid

...för mig att kliva på Magmas bloggtåg.

Anneli heter jag och lever tillsammans med min man och våra två (underbara) barn. Är en färsk hemvändare som i dagarna landat med familj och bohag i Umeå. Detta efter ca 10 år i södra Sverige. Jobbar med socialt arbete och driver även ett eget företag. Är utbildad

beteendevetare och kognitiv terapeut och har hela min yrkesverksamma tid arbetat inom detta område. Är för övrigt helt övertygad om att jag nu kan lägga till titeln projektledare i mitt CV. Att förflytta en hel familj över 70 mil kräver sin kvinna!
Fritiden spenderas tillsammans med pocketböcker, scrapbookingmaterial, matlagning och
bakning. Ok, nu känner jag att det blev en liten vit lögn här. *Redigerar*. Just nu består min fritid av flyttkartonger, kaos, gräsliga tapeter (i lägenheten vi hyr), småbarnsliv utan (!) micro/tvättmaskin, förvaringsproblem och tomt kylskåp. Men, inte hänger vi läpp för det. Detta kommer att ordna sig med tiden och då kan jag återuppta den första definitionen av min fritid.

Denna vecka tänkte jag dela med mig av livet som "hemvändare" och allt vad det innebär. Lite allmäna tankar om livet lär också dyka upp men inte minst tips på härliga recept .


Välkommen till "min" blogg denna vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar