fredag 9 januari 2009

Kroppspråk

Tänkte på kroppsspråk igår.
Fick ett mobilsamtal från en person som starkt påpekade att hon absolut INTE tänkte sälja mig något. Jag var nämligen, Lisbet Olofsson, en av de UTVALDA att få GRATIS prova ... ja vad det nu var minns jag inte längre. Men jag reste ragg. Jag vill slippa dessa telefonsamtal på KVÄLLEN.

Detta sa jag inte till den "snäll-på rösten-kvinna-med världens bästa tillfälle-erbjudande". Eftersom jag vet att hon har det inte heller så kul - att ringa runt och störa folk på bästa fritidskvällstiden.

Men min sambo tittade roat på mig för min kropp stod i försvarställning - kamp eller flykt - medans min honungssöfta inställsamma röst sa;
- Tack men jag är inte intresserad!!
OPS...där sköt jag fram brösten och satte handen i sidan, upprepade nu utan den där honungssliskiga röstläget att:
- Nej tack jag är inte intresserad!!
Hej bara, där började jag luta mig framåt och med hela handen vifta framför mig att:
- Nej tack, jag är inte intresserad för jag måste väl betala portot så det är inte alltigenom GRATIS.
NU blev det fara och färde för nu harklar sig Olofsson, tar i från tårna och bröt denna 'nejtack - vänlighet' mot en stor skärpa i tonen och en oktav ner i röstregistret;
- Jag är inte intresserad för man får ingenting gratis här i livet. Det ligger alltid en gömd agenda, en marknadsföringsplan och pyr under ordet GRATIS. TACK MEN NEJ TACK, jag är inte intresserad....RÖD LUR....

Tänk om nu detta hade vart KLART men inte då, jag var nu stridslysten och letade "väderkvarnar" att slåss mot. Då dyker sambon bara ner mer intresserad i den tidning som han läser. Liksom styr upp tidningen över huvudet och verkar totalt ointresserad.

MEN men...tidningen fladdrar lite i underkant och det slår mig att han sitter där och försöker hålla sig för skratt. SÅ då rinner det av mig men kroppen är fortfarande på väldigt horomonstinn så jag försöker göra mig av med det genom att sticka lite på min nya halsduk!!!?

PÅ tal om något annat - är det fler än jag som fått bluffaktura från Bolagsregistret? Vilka luringar men jag kastade den innan jag fattade att det var lurendrejeri.

Jenny - Medieträning heter det jaa. Ja jag tycker verkligen du skulle föreslå en kvällskurs för Magmamedlemmar. Det borde intressera många.

1 kommentar:

  1. Vi kommer att erbjuda en mängd olika föredrag eller kurser för magmamedlemmar under våren.

    Vi (gruppen för personlig utveckling), kommer att gå ut med det på Magmas hemsida, förhoppningsvis i slutet av januari. Så då kan man välja det som verkar intressant!

    SvaraRadera