torsdag 8 januari 2009

Jenny - visst är det så.

Smiter in här med en kopp kaffe.
Känner mig trött i ögonen efter att ha suttit och grejat med en massa mail. Det har blivit lite turbulens efter att boken Car-b-q har blivit nominerad till en kokbokstävling.

Det blev en rolig överraskning som förlaget berättade för mig.Det är Lisa Förare Winblad, redaktör för taffel.se, Måns Falk matskribent på ICA kuriren, Ingela Holm förläggare på Forma books - Ica bokförlag som är "domare". Glömde - Linda Skugge är också en av dem.

ROLIGT när något händer som man inte själv har tänkt.

Jo Jenny, jag är smärtsamt medveten om "vårt" dilemma. Det är liksom en svår balansgång och vi behöver varandra på något sätt. Du behöver min "story" och jag behöver dig som "skriver" om den. Jag gillar samverkan.

För några år sedan skrev jag för tidningen Hälsa och det var rätt svårt för deras inriktning var så skild från min. Så det blev bara två år men rätt kul i alla fall.

Brukar du ha kurs i mediaträning? Det är säkert något som Magmamedlemmarna är intresserade av.

Nope nu kallar arbetet igen.

1 kommentar: