lördag 31 januari 2009

Hur träna på att bara vara?

En ledig dag är snart förbi. Började dagen med att gå och träna Aerobics på Tenton kl 10.00. Jag och min granne går tillsammans hem och småpratar. Ringer till en kompis och pratar en stund innan jag duschar. Städar, tvättar och plockar undan och vips är klockan fyra.
Jag har lite svårt att bara vara - känner ofta att man bör utföra något arbete även på helgen. Ibland måste man ju, men inte alltid. I dag har jag i alla fall inte stressat utan känner mig lugn och harmonisk. Vi har ingenting inbokat i kväll, kanske hyr vi en film via TV´en, eller så tittar vi på körslaget. Lite märkligt tycker jag att det är med alla dessa TV-kanaler - ett sådant utbud men ändock är det få TV-program som faller mig i smaken. Speciellt dåligt är det på fredag och lördagkväll. En bra film eller något annat intressant program sänds ofta på veckan och då ganska så sent. Ja, jag vet att man kan spela in - men ibland vill man se ett program när man känner för det och bara vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar