lördag 14 mars 2009

And the winner is...


Vilken helg!
I fredags åt jag och goda vänner väldigt god mat på Vegas. Tapasbuffén föll mig helt i smaken, testade dock aldrig det grodlår, som en av mina vänner hade spetsat på sin gaffel och med förskräckt visade upp,utan höll mig till den övriga menyn. När vi mätta och belåtna betalat och gjort rätt för oss gick vi vidare till spelningen med Ständut Blakk på Scandic. Härligt! Rycktes med och gungande i takt med musiken samt träffade åtskilliga vänner från förr. Kändes lite som Matfesten, en sån där gång man träffar på folk som vanligtvis inte syns till i vimlet. Lördag var uppladdningens dag inför den viktiga matchen på Skellefteå Kraft Arena och giganternas kamp, Skellefteå AIK mot Linköping och där SATT den! Den här gången så dömdes inga mål bort och vi avgick med seger. Spännande var dock den man som i trappan på väg ut ur Arenan med lite lätt sluddrig röst säger "Att Luleå var så här bra", någon i samlingen påpekade vänligt att han förmodlingen var på fel Arena... Nu är det dags att utse vårt bidrag till den största musiktävlingen i Världen med total partisk/patetisk röstning. Rätta mig gärna om jag har fel och visst inser jag att musiksmaken tenderar att likna varandra ju närmare gränserna går men ändock kvarstår mitt tvivel. Nåja vi får väl se, nu har vi ju laddat upp med lite grekiska i startfältet får se vad det kan leda till...It ain´t over until the fat lady sings - så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar