lördag 7 mars 2009

Lördags tänk

Eftersom mitt huvud skapar tankar hela tiden (suck) så har denna morgon inte frångått den vanan. Äntligen ledig efter en 60 timmars vecka. Då kommer det - Planerna på vad jag skall göra idag: Städa, vattengympa, städa bilen och handla. Förbereda mig för Petras (min dotter 19år) hemkomst från Thailand. Hon har önskat sig stuvade makaroner, köttbullar och porterstek när hon anländer. Klart att man önskar sig just detta efter två månader på utländsk mark. Hon har förresten krupit i dom Viatmesiska tunnlar som nu finns att besöka för turister. "Den mest klaustrfobiska uppleverse jag haft" - sade hon själv på resebloggen. Själv vid 19 år så var jag medlem i FNL och tänkte mycket på dom bomer som föll över Vietnam.Av solidaritet köpte jag en tavla som skulle stötta de Vietnamesiska bönderna och den sas vara tillverkad i Vietnam av just bönder. Den ramade jag in och skickade mina tankar till de drabbade. Den hänger i min hall. Peter (sonen som pluggar Kinesiska) tittade på tavlan förra sommaren och sade: "Jag förstår ju vad dessa tecken betyder". Tavlan var med andra ord tillverkad i Hong Kong......
Att profitera på lidande ligger högst på min "Sämsta lista" av vad man kan göra.I själva verket ligger den högst på "Usch" listan oxå.

Högst på min bästa lista ligger: "Den människa som osjälviskt är en medmänniska".
Och istället för att beta av min "att göra lista" idag skickar jag alla goda och varma tankar till mina barn, vänner, syskon och medmänniskor som stöttat mig när jag förlorat två av mina fyra barn. Utan er hade jag inte suttit här och försökt skippa min "att göra lista". Utan er hade jag inte ens tänkt leva. Utan er hade denna blogg legat i cyperrymden och väntat på mina fingrar.
Utan er så hade livet varit "six feet" längre ner.Tack till er alla och nu tänker jag: Snusa (gott), läsa en bok och ringa en städfirma:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar