måndag 2 mars 2009

En kvinna som tänker på sin son i Shanghai


Köpte denna stämpel av en gatuhandlare efter prutning av sonen. Han sade en massa saker på Kinesiska och sonen sade en massa saker och sedan fick jag min stämpel till halva priset.
Eljest är liksom tvärt om därborta. Man börjar måltiden med the sedan huvudrätter och avslutar med soppa.
Sonen pluggar Kinesiska för andra året i rad. Nu går han i en klass med bara Asiater. Året före var det en blandning av hela världen (USA, Tyskland, Jordanien, Nord Korea osv.) En Japan sover till och med på lektionen - säger min son som aldrig har pluggat förut.
Gymnasiet pustade han ut med G,NOLL i snitt (Gympa och programmering undantaget MVG). Tänk vad en människa kan göra om man vill? Om man hittar sin tråd - sitt intresse - sitt mod. Näe nu tänker jag gå på det berömda styrelsemötet ....:)

1 kommentar:

  1. Hallo ANNA...

    Du har nästan en liknande stämpel som jag har. Fast på min står inte ANNA...*s*.

    Var over there i ett år innan OS hos en kompis som då jobbade utanför Shanghaj - HUR KUL VAR DET....hur kul son helst..
    Ha det gott.

    SvaraRadera