måndag 2 mars 2009

En kvinna som tänker för mycket

Spännande liv man har! Jag en kvinna på 52år egen företagare sedan 8år. Jag arbetar med utbildningar, rehabilitering och strategi implementering. I dagsläget har jag två anställda och avtal med ett tiotal underleverantörer. Vi finns mitt i centrala Skellefteå. Och livet är väl just så här spännande och oförutsägbart som helst?
I helgen var jag tillsammans med ett tiotal andra på vattengympa i Skellefteå. Ledaren var en ung mycket entusiastisk kille. Bra musikval som fick kroppen att jobba lite extra. Varför är då min titel "En kvinna som tänker för mycket"? Jo för under detta vattenpass tänkte jag följande:

"På 70-talet ledde jag själv en gympa grupp i Stockholm. Under denna tid gick jag på Bosöns IFHS och drygade ut inkomsten med just gymnastik pass. Känns overhört avlägset just nu...:)
Torsdagskvällar och ibland åkte jag hem med tåget efter dessa pass. Bandspelaren hade jag i en väska där AIK och dess svartgula färgerförgyllde utsidan. En present jag fått av Karl-Gunnar Hedlund när jag praktiserat på AIK:S kansli. Så gjorde jag denna vinterkväll och begav mig till staan.
Tillbaka till den något större staden Stockholm på Söndag. På den tiden gick det liggvagnar direkt från city i Skellefteå. Innan avresan hade jag sett Skellefteå - Leksand. AIK vann naturligtsvis och glad ihågen hoppade jag på tåget och resan kunde börja. Som van tågluffare hoppade jag på första bästa vagn och letade sedan rätt på min vagn. Men den här gången glömde jag min gulsvarta väska i ankomst vagnen. Ingen fara tänkte jag, jag hämtar den sedan. Vad jag inte visste var att Leksand hade en alldeles egen tågvagn - just det precis den vagn där min lilla gulsvarta väska stod. Så när jag letade febrilt efter vagnen så var den bortkopplad mot destination Leksand. Den väskan såg jag aldrig mer och vad Leksand tyckte om detta vet jag inte"

Och mina gympapass fick en ny bandspelare.
Hur mycket kan man tänka under ett vatten gympa pass? Och det här är bara början av en "Kvinna som tänker för mycket"
Hälsningar: Anna From-Lindqvist - som snart skall på sitt första styrelseuppdrag i kväll....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar