måndag 16 mars 2009

Nu är det jag igen

Hej igen! Nu har det gått runt inga fler på Annelis blogglista så nu är det dags för oss som blev så där riktigt bloggbitna att ta vid igen. ;)Ser fram emot veckan att få dela både det stora och det lilla med alla Magmavänner. Kort presentation av mig. Ingrid Lindelöw Berntson, ordförande i Magma Västerbotten, driver företaget Projekt Hälsa AB Kolla gärna in www.projekthalsa.se, 4-barns mamma, 2 hundar, älskar att springa, sjunga, simma och att vara i närvaro och härvaro.

Idag fyller min man år, tre trötta tonåringar och en pigg 10 åring samt undertecknad uppvaktade med fika på säng. Jag sjöng för full hals. jag gillar ju att sjunga...

Ja så började min dag... sedan telefonmöte i ett projekt för egenanställning där jag är ambassadör. På det här mötet jobbades med en enkät för socialredovisning. Spännande. Just när jag skulle sätta mig på cykeln för att ta mig in till stan och en coachklient får jag sms -återbud. Det är då det finns möjlighet att se möjligheter :)så trots ett väldigt kallt regn cyklar jag till stan för att sköta lite administration tillsammans med Lena (som sedan en tid tillbaka arbetar halvtid hos mig). Blir en del diskussioner kring projektansökan om företagshotellet för kvinnor samt den för mig komplicerade processen att byta till digital almanacka. Ni lär få höra mer om detta...

Eftermiddagen stannade upp när jag i möten med coachklienter och med en god vän ser att livet kan ta en ny vändning när man minst anar det. Och jag blir så otroligt tacksam för att jag får vara med om dessa stora och små vändningar. Här och nu om jag bara är tillräckligt uppmärksam, nyfiken och här- och närvarande!

Väl hemma med en skön trötthet i kroppen. Sitter jag och min 14-åring sida vid sida och jobbar. Hon med läxor och jag med att läsa projektplaner från Trädgårdsmästarutbildningen. Lillebror kör inlines med sina kompisar i källaren.En ny lek som blivit väldigt populär (Tur att vi har ett stort hus!)Sedan kommer de upp och vräker i sig tårta. Han fyllde 10 år igår. Mycket firande just nu...

Förundras över min familj där alla är så olika - Och alla så fantastiska på sitt sätt. Blir så där varm och tacksam.

Ikväll ska jag läsa ut Anna Lafvas bok The book. Både längtar och gruvar mig. Jag är ingen bokslukare... Böcker som jag gillar vill jag liksom suga på... vill inte att de ska ta slut men samtidigt vill jag ju komma till avslut...kanske nån sorts separationsångest...har faktiskt aldrig tänkt på det förut. Passar iallafall på att rekommendera boken. För alla som är rädda, modiga och har en dröm.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar