måndag 23 mars 2009

Födelsedagsmåndag

Hej igen! Nu är det jag, Jenny Eklund, som tar över bloggstafettpinnen igen. Jag presenterade mig ganska väl förra gången, för den som vill veta mer om mig.

Idag är jag som vanligt måndagstrött, men nöjd med morgonens bestyr. Mellanbarnet fyller åtta år, och vi firade med gofika och presenter på säng. Själv krävde han att bli väckt klockan fem (!!!!), för att hinna leka med sina presenter innan skolan. Efter intensiva förhandlingar nådde vi en kompromiss; han blev väckt 06.15 i stället. En halvtimme tidigare än vanligt. Till storasysters stora förtret i stället... (Ack ja, hur man än gör som förälder så är det alltid någon av kidsen som blir missnöjd.)

Nu är sonen bland annat en mycket stolt ägare av ett Nintendo DS. Åratal av vädjan gav resultat... ;) Och även om jag tycker det är sjukt dyrt med leksaker nuförtiden, så tror jag just detta kommer att bli välanvänt, och inte minst komma bra till pass under resor och annat.

Eftermiddagen och kvällen är planerad sedan länge: citybesök för inhandling av nytt spel till DS för morfars födelsedagspeng, pizza till middag, tårta till efterrätt och filmkväll med Wallie. Riktigt onyttigt och trivsamt, med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar