måndag 8 december 2008

God morgon

Hej och hå. Jag som tagit över Magmabloggens stafettpinne den här veckan heter Jenny Eklund. Är nog inte alls lika känd i föreningen om ordförande Ingrid, så det är kanske på sin plats att jag presenterar mig lite.

Yrkesmässigt kan jag kalla mig journalist, webbredaktör, projektledare, föreläsare, folkbildare och författare. Typ. Jag brinner för kommunikationsfrågor - såväl i personliga möten som virtuellt. Fascineras av människor och deras historier, oavsett form.

Jobbar just nu på olika håll; har en anställning som huvudredaktör för Minabibliotek.se samt egen firma på deltid. Jag har varit medlem i Magma sedan i höstas, och ser fram emot att få många nya intressanta kontakter genom föreningen.

Familj: 3 st kids (4, 7 och 12 år) och gift med världens bäste Thomas.
Bor: i ett gammalt västerbottenshus som vi flyttat och renoverat i massa år.
Gillar: Empati. När det händer saker. Goda ostar.
Avskyr: Spindlar. Trångsynthet. Knöliga lakan.
Laster: Dricker för mycket Pepsi max/Cola zero.
Drivkraft: Vill ständigt utvecklas. Nyfiken.
Karaktär: Otålig allt-eller-inget människa, men samtidigt rätt kritisk granskande i min hållning. Hur nu det går ihop.
Äter numera: LCHF-kost
Gjort: Ditt liv på sex ord, Skriv ditt liv mm.

2 kommentarer:

  1. Det finns värre laster man kan ha än Colazero. Oroa dig inte för det.

    SvaraRadera
  2. Haha, ja visst är det så! Jag oroar mig inte, men omgivningen brukar ha synpunkter.

    SvaraRadera