söndag 21 december 2008

Fler stationer för inslagning av julklappar

Jag var på stan igår med en kompis. Vi skulle ge varandra en julklapp och käka på en av Umeås nya sushi-barer. Det är lite komiskt att vi från att inte ha haft en enda sushi-bar till att på kort tid plötsligt ha två. Det var i alla fall gudomligt gott. Vi var på den som ligger mitt emot parkeringshuset Parketten.

När vi senare, efter att ha strosat runt några timmar på stan, satt och väntade på skjuts hem så berättade min kompis om en bekant till henne. Jag kallar honom i det här inlägget för X. Den här personen hade stått i kö att betala en julklapp. Kön var lång och alla skulle ha sina julklappar inslagna. Ni vet hur det är...alla står och svettas och är allmänt uppstressade. När det var en person framför X så ville den personen naturligtvis ha julklappen inslagen och ber om att få välja inslagspapper. Detta blev för mycket för X, varpå han slängde pengar för sin julklapp på disken och stövlade ut.

Jag kan fullkomligt relatera till detta. Vad är det med alla människor i juletid som inte kan tänka längre än att be om att få med sig lite julpapper och fixa det hemma? Allt skulle flyta på så mycket bättre. Jag vill även uttrycka kritik till alla butiker som tror att det är service att slå in julklappar till sina kunder. Vakna!!! Det är inte service. Service är att snabbt och effektivt jobba bort köbildningar. Grattis till alla butiker som har fattat detta och som har en särskild station för inslagning av presenter och julklappar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar