lördag 20 december 2008

Från kaos till total avslappning

Mitt Internet hemma ville inte fungera igår, så det blev inget inlägg under gårdagen. Tar igen det nu.

Jag gick till jobbet igår med en känsla av att det skulle bli en helt överjävlig dag. Kvällen innan satt jag och gick igenom min "att-göra-lista" inför fredagen och den var inte nådig. Så kommer jag till jobbet och rätt snabbt så blir allt så mycket lättare. Min personal gör att mitt jobb är en fröjd. Ja är SÅ lyckligt lottad. De högar av saker att göra och avsluta innan jul bara försvann i deras effektiva arbetssätt och vilja att få det bortstökat. Jag skulle aldrig behöva driva på någon för de finns inga latmaskar i dem och det gäller faktiskt alla. Helt otroligt lyxigt.

Så när dagen var slut hade jag en helt annan känsla, en känsla av lugn och att jag kan vara ledig över jul med bara några få måsten att jobba bort :-)

Jag fick alltså en rätt bra början på helgen och den blev bara bättre. Direkt efter jobbet åkte jag och tränade. Därefter åkte jag hem och fixade en supergod krabbpasta med sparris och citron. Tog faktiskt fram damsugaren också. Var tvungen. Dammelefanterna hade börjat morra åt mig när jag gick förbi.

Hade kvällen innan bestämt att jag skulle ha lite hemma-spa, så efter middag, damsugning och dusch gjorde jag i ordning ett fotbad, gjorde en ansiktsmask och njöt av ett glas rött vin. Vidare målade jag tånaglarna samt plockade och färgade ögonbrynen. Sen satte jag mig i soffan startade igång ett avsnitt av min, i nuläget, favorit-tv serie, "Fringe" och åt lite avokadoglass. Receptet finns nedan. Slocknade kl. 21.30 och vaknade idag helt utvilad kl. 06.30. Så nu känns det som jag har hur mycket tid som helst i bonus innan mina inplanerade händelser för dagen börjar.

Avokadoglass (2 portioner)
1 mogen avokado
1 banan
1 dl fryst mango
1 dl frysta jordgubbar
2 dl sojamjölk

Mixa alla ingredienserna och häll smeten i två portionsskålar. Ställ in i frysen i 1 timme. Servera genast!

Här kommer gårdagens "sista minuten". Det är en smart kryddburk med plats för tre kryddor. Det är markerat för salt, peppar och en krydda till. Perfekt lite pryl för personer som kanske går på utflykt ofta eller kanske reser endel. Köpt på Designtorget för 75 kr. Skulle kunna tänka mig att den i Umeå finns på Pop Shop eller Mique.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar