måndag 1 december 2008

Våga sjunga och Blossom avslutar kvällen

Har haft våga sjunga näst sista gången den här terminen. Vi sjöng och skrattade så väggarna vibrerade, trots att fyra stycken var hemma med förkylning. Vi sju som var friska sjöng för full hals tre stämmigt och kanon om vart annat. De har lärt sig 10 sånger utantill och det låter fantastiskt. Tänk att dessa människor hade för sig att de inte kunde sjunga...helt obegripligt. Blir så himla glad av mina våga sjunga grupper. Jag kan vara hur trött som helst när jag åker dit men efteråt är jag alltid så där skön och varm i kroppen samt har ett stort leende på läpparna. Hämtade sedan Alva och Saga på simhallen. Fick ett snack med andra simmarföräldrar alltid lika skönt att sitta och småsnacka om lite ditt och datt. Hetsade också en pappa lite inför årets stora simmarhändelse KlubbMästerskapen "föräldra-barn lagkappen"

Hem och såg den sista halvtimmen av Toppform. Häftigt att se hur ungdomarna som hon tränat och peppat nu har ett helt annat självförtroende inför fysiska utmaningar. Blossom avslutar "är man fysiskt stark så blir man också psykiskt stark. Det hänger alltid ihop" Diskuterar detta ett tag med Saga. Säkert är det olika för olika människor men i mitt fall är det helt klart så...

Ja, så var min första bloggardag till ända. Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar