måndag 22 december 2008

Ny Magmabloggare

Nu tar jag, Malin Lindberg, över som Magmabloggare en vecka efter att Anneli så livfullt berättat om sin värld förra veckan.

Först lite intro om mig:
Mitt engagemang i Magma sker främst via webbgruppen där vi under hösten har byggt upp hemsidan för Magma Västerbotten. Vi blev väldigt nöjda med den, inte minst för att den är så lätt att uppatera tack vare Base Medias egna webbverktyg som de sponsrat oss med.

Yrkesmässigt är jag mitt i min femårsperiod som doktorand vid Luleå tekniska universitet, där jag forskar om insatser för att främja kvinnors företagande och innovation. Mitt intresse för webb tar sig uttryck även där, i och med att jag ansvarar för hemsidan vid Avdelningen för genus och innovation.

Ursprungligen kommer jag från Skellefteå, där mina föräldrar och syster med familj fortfarande bor (ska dit i jul). Därefter har jag bott i Östersund och Vilhelmina innan jag landade i Umeå för några år sedan. Där är jag fortfarande kvar.

Just nu är det otroligt skönt att bara få vara ledig och njuta av snön och julen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar