torsdag 4 december 2008

Att komma ut

Började som vanligt dagen med en springtur, båda hundarna med, broddar på. Borderterriern var måttligt road men blev något gladare när vi mötte Anki på Röbäcksätten. Idag diskuterades allt möjligt under springturen. Allt från barnuppfostran, separationer och skilsmässor bland nära och kära till läget på jobbet. Samt för mig det stora ämnet om jag ska komma ut med att vi sedan ett år tillbaka anlitar en städfirma varannan vecka. Kan jag skriva om det på bloggen i morgon. Frågar jag Anki. Ska jag bara skriva ; å vad härligt i morgon har vi städning eller ska jag skriva att jag ska komma ut… Ja ni ser hur det blev… Varför ska det vara så svårt att berätta det. Hur många tycker det är svårt att säga att man lämnar in bilen på rep eller tar hem hantverkare för att renovera? Dessutom gynnar jag ju ett företag ägt av kvinnor! Hur som helst nu är det sagt.

Efter springturen ett kort yogapass istället för stretching (något som jag för övrigt tycker är jätte tråkigt, stretching alltså yoga är kul, men jag är ju ändå sjukgymnast…)

Efter att ha konsulterat familjen angående dagens klädval (alla mina barn skulle kunna bli stylister, ja Erik också förresten men han är inte hemma)cyklar jag på vinterdäck till Umestan för att sitta av en föreläsning om offentlig upphandling. Ja jag tänkte lite så för jag har försökt en gång tidigare och då var det svårt att hålla upp ögonen... Men nu var det annorlunda! Det var den nya upphandlingschefen som föreläste. Vilken estradör. Tänk han kunde verkligen få mig intresserad. WOW Egil heter han, efternamnet har jag glömt.

I en av pauserna snackade jag med Några magmor om företagshotellet. Hoppas nu att många har möjlighet att komma den 17. Mia och Carina ska titta på ett ställe bakom Skycom. Kanske inte riktigt rätt läge men bra att kolla upp.
Lunch hemma hos Annelie Söderlund, Magmadokumentatör. Fantastisk god kantarellsoppa och GIbröd! Snackade om onsdagskvällen och kom fram till att det är coolt att vi båda kände igen oss i det Åsa Ögren berättade om.

Vidare till Studierådsmöte på ABF. La upp en plan för en föreläsningsserie under våren. Hälsa och miljö.

Till slöjdgatan där Anna meddelat att hon fixat dator till mig. men tji fick jag. Internet fungerade inte på den heller! Skit! Skriver bloggen i word och bestämmer mig för att detta får läggas ut i kväll. Hinner inte på Scmäck.

Meddelande från coachklient att han fått förhinder. Va bra då hinner jag samla mig inför föreläsningen med Irene. Beger mig till café station för att äta lite. Underbar paj med västerbottensost, rekommenderas!
Hemma äter dom laxsallad som Alva gjort inte helt fel det heller...I morgon blir det äntligen middag med familjen.

Irene och underbara Birgitta Lilja kommer och vi ställer i ordning. 18.40 kommer vi igång med föreläsningen. "Välbefinnandets konst". Vår blandning av att känna, prova och tänka tycktes uppskattas av åhörarna! Härligt när något man själv gillar går hem hos andra. Alla gick vi där ifrån med ett leeende på läpparna.

Väl hemma är jag trött så trött. Fick en blomma av Birgitta som tack och den såg tyvärr också lite trött ut efter cykelturen ...

Erik har kommit hem oj va skönt och i morgon kanske vi hinner prata lite också innan jag somnar framför TVn

Jacob springer runt och verkar ha resfeber. Han ska till Stocholm med några kompisar, i hastigheten råkar han slå sönder en glasskål - svordomar och stamp med fötterna. Saga undrar om jag vill gå ut med hennes hund frodo i morgon. Jag avböjer.

Joar och Alva sover redan. Oj vad vi ska kramas i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar