lördag 21 mars 2009

Skidtur lördag förmiddag

Ger mig ut på årets sista(?) skidtur. Är väldigt bakhalt och går väldigt fort utför. Tänker att det här är som livet. Jag får använda min kraft för att orka i uppförsbackarna och mitt mod för att våga stå på i utförsbackarna. När det är platt glider jag med och kommer det lite skräp i spåren så kanske jag stannar upp och funderar på om det finns nåt bättre spår eller så glider jag bara lätt över.

Igår var det avslutning på steg 1 coachutbildningen. Vilken fantastisk grupp vi har haft turen att ha den här gången också:) Snart är det dags för steg 2 och jag längtar redan!

Fredagkvällen avslutades hemma hos en coachkollega. God mat, vin och samtal - Kan det bli bättre?

Idag har jag förutom skidturen hunnit med ett familjeråd. Där diskuterades tvättning,att spara el genom att släcka lampor och datore efter sig samt korta ner duschtiden, hundpromenader samt nästa veckas matlagningsshema.

Råkade just tappa min telefon i golvet (för vilken gång i ordningen??) - helt död. Vilken tur att jag ändå ska köpa en ny på måndag! Ett stort steg i mitt liv ska då tas, övergång från pappersalmanacka till digital sådan. Känns stort! Vill att det ska kännas bra också men har kanske inte riktigt kommit dit än... det var det här med tekniken....

I kväll blir det middag hos goda vänner. Ser verkligen fram emot det. Vet att de är hejare på att laga mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar