måndag 9 mars 2009

Måndag



De Vietnamesiska tunnlarna talade sitt klara språk. Än hur jag försöker förstå kan jag inte....
Hur skulle det ha varit i dessa tunnlar?

Min blogg vecka är till enda och mina tankar likaså. Även om jag tänker för mycket så finns det vissa dagar då pallen är helt tom. Dagen har varit innehållsrik med många människomöten. Morgonen inleddes med en kurs för blivande unga företagare. Vilken energi och lust! Krisen kanske skulle vända blad om de fick chansen. Men tyvärr har någon bestämt att företagare under 25år får inte starta eget bidrag. Har vi kris eller? I morgonens grupp såg jag många arbetstillfälle i allas idéer. Men tyvärr ger vi inte dom chansen.

Dags att vända blad och ge unga en rimlig chans till en framtid oxå. Inte en mörk tunnel som sträcker från a-kassa till utanförskap. För där ute blåser det riktigt kallt!

Ha det BÄST!
anna@euniqem.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar