söndag 1 mars 2009

Direktkontakt

Avslutade just ett lååångt skypesamtal med min väninna. Hon bor på en holme ute i Åbolands skärgård i Finland. Det är så oerhört trevligt att kunna höra rösten och att prata i lugna och ro utan att behöva fundera på kostnaderna.
Mina vänner är nog den grundmur jag står på. Jag får alltid kraft av dem och det är som en kalibrering som genomförs när jag har fått prata med dem. Det kan gälla den ekonomiska krisen,Vasaloppet eller fredagens talk-show Skavlan. Att få utbyta åsikter med någon man känner utan och innan och som man respekterar och uppskattar är det bästa. Man blir både klokare och gladare och och framförallt lugnare.
Med hjälp av diskussionerna får man en förklaring, en bredare uppfattning om det som har skett. Man får pröva sin egen upplevelse och så småningom bilda sig en mera nyanscerad bild av verkligheten. Verkligheten förändras ju jämt och man får förhålla sig till den nya bliden allt eftersom, för att hänga med. Till det behöver jag mina vänner.
Veckans bloggande har överraskat mig. Det blev en riktig egotripp. Rekommenderar det varmt. Jag får tack för mig och ger nu över ordet till.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar