onsdag 4 mars 2009

Jag tänker på Mytkrossarkvällen


Snart kommer Mytkrossarkvällen i Skellefteå. Med Maria Möller, Jan Bylund och Klara K. Vår landshövdig Chris Heister inleder. Detta den 26/3 p kvällen och skall stärka kvinnors företagande. Undrar vad dessa två unga damer får för framtid? Vilket bemötande deras unga idéer får? För något måste hända! Vi kan inte vara bland dom sämsta i Europa då det gäller kvinnors företagande. Eftersom jag tänker för mycket så minns jag en basketkurs som jag gick 1973 i Lycksele då en deltagare som representerade grupp:8 skällde ut kursledaren. Det efter att han sagt något om små flickors hjälplösa händer. Grupp 8 deltagaren var riktigt arg!
" Unga flickor är inga hjälplösa spelare"! Hur mycket har hänt sedan 1973?
Dags att knyta näven och ge plats för ALLA!
Fick förresten i veckan ett påstående slängt i ansiktet. I min firma har jag en manlig anställd. " Visst är det han som äger och driver firman"? .....1973 känns så oändligt nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar