onsdag 25 mars 2009

Magmaföredrag och IT

Hej igen! Lunchföredraget på Magma gick finfint, jag hade bara lite problem att hålla mig inom den avsatta tidsgränden... ;o) Men det blir ju lätt så när man är engagerad i något.

KUL att så många blev intresserade och nyfikna på ämnet (informationskompetens). Och som vanligt är det också kul att knyta nya kontakter, som man gör på de här luncherna.

Nu har jag lovat följande:
- Att lägga ut mina tips på Magmawebben
- Att hålla workshops (och fler föredrag) i just såna saker som IT-kunskap, RSS, bloggverktyg och sociala nätverksfunktioner.
- Att göra klart vår företagswebbsida innan denna vecka är slut, med mer information kring just detta område.

Den sista punkten lovar jag mig själv, för jag behöver en deadline för att fixa det där sista som behövs innan sidan kan bli offentlig. Det är mycket lättare att prioritera jobb åt andra, än åt sig själv...

Hämtade femåringen och åttaåringen tidigt idag, och nu sitter dom och spelar Panfu vid varsin dator, och jag jobbar vid en tredje. (ja usch vilken hemsk IT-familj, inte sant... ;o) Sen blir det våfflor till middag för dom andra - det är ju våffeldagen idag.

Själv ska jag visst få indisk mat, på kaosmiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar